Årets Streetfood


The Kitchen Crew (foodtruck), Stockholm

Juryns motivering: Vinnaren The Kitchen Crew visar vad kärlek till mat betyder. Tre glada kockar i en foodtruck som lagar svenskt med amerikansk twist. Det är hur bra som helst.

Årets Briljanta Idé


Semmelwrapen – Tössebageriet, Stockholm

Juryns motivering: Tössebageriet skapade megasuccé med semmelwrapen. Den gick som en löpeld i sociala medier och nära 9 av 10 av den svenska befolkningen kände till den. Det är unika siffror.

Årets Kombo


Gröna Lund, Stockholm

Juryns motivering: Nöjesparken Gröna Lund vet vad det betyder att snabbt få i sig mat och dryck när man är hungrig. Pedagogiska kombomenyer skapar mer tid för berg-och-dalbanan.

Årets Leverantör


Lindvalls Chark

Juryns motivering: Lindvalls Chark är en värdig vinnare. Honnörsord är kundfokus, servicekänsla och svensk prägel. Sånt gillar branschen.

Årets Hjärta


Paradiset, Stockholm

Juryns motivering: Man behöver inte vara religiös för att tycka att man hamnat helt rätt, särskilt om man som kund gillar att vinnaren tagit sitt naturliga och hållbara koncept hela vägen. Här finns inga kompromisser.

Årets Café/Coffeeshop


Tössebageriet, Stockholm

Juryns motivering: Lilla Tössebageriet står för stora innovationer och hög kvalitet på såväl klassiska som moderna bakverk. Semmelwrapen blev årets snackis alla kategorier.

Årets Fast Casual


Barobao, Stockholm

Juryns motivering: Med sina ångbakade brödklämmor, bao, med ljuvliga fyllningar har stockholmarna fått en ny favorit att älska. Barobao gör stans bästa med stor finess.