Årets Streetfood
The Kitchen Crew (foodtruck), Stockholm
Juryns motivering: Vinnaren The Kitchen Crew visar vad kärlek till mat betyder. Tre glada kockar i en foodtruck som lagar svenskt med amerikansk twist. Det är hur bra som helst.
Årets Briljanta Idé
Semmelwrapen – Tössebageriet, Stockholm
Juryns motivering: Tössebageriet skapade megasuccé med semmelwrapen. Den gick som en löpeld i sociala medier och nära 9 av 10 av den svenska befolkningen kände till den. Det är unika siffror.
Årets Kombo
Gröna Lund, Stockholm
Juryns motivering: Nöjesparken Gröna Lund vet vad det betyder att snabbt få i sig mat och dryck när man är hungrig. Pedagogiska kombomenyer skapar mer tid för berg-och-dalbanan.
Årets Leverantör
Lindvalls Chark
Juryns motivering: Lindvalls Chark är en värdig vinnare. Honnörsord är kundfokus, servicekänsla och svensk prägel. Sånt gillar branschen.
Årets Hjärta
Paradiset, Stockholm
Juryns motivering: Man behöver inte vara religiös för att tycka att man hamnat helt rätt, särskilt om man som kund gillar att vinnaren tagit sitt naturliga och hållbara koncept hela vägen. Här finns inga kompromisser.
Årets Café/Coffeeshop
Tössebageriet, Stockholm
Juryns motivering: Lilla Tössebageriet står för stora innovationer och hög kvalitet på såväl klassiska som moderna bakverk. Semmelwrapen blev årets snackis alla kategorier.
Årets Fast Casual
Barobao, Stockholm
Juryns motivering: Med sina ångbakade brödklämmor, bao, med ljuvliga fyllningar har stockholmarna fått en ny favorit att älska. Barobao gör stans bästa med stor finess.